Design Researcher & Artist
Animated GIF-downsized_large-3.gif

#Environment | Shifting | The Climate Adaptation Project

Shifting- The Climate Adaptation Project

Experience Design

Bezalel M.Des Design & Technology graduate project

Year: 2020

Mentor: Itay Laniado

Shifting is a platform for the research and development of methodological and experiential tools for expanding human skills needed to deal with climatic extremes.

The project arose out of the realization and acceptance of a dystopian future, an understanding that the climate crisis is here to stay. Underlying this understanding is the perception that human beings have skills and qualities on which they can rely in extreme conditions, and are therefore able to cope with the climate crisis on a personal level.

The first outcome of 'Shifting', is a digital, interactive fiction based on realistic climate scenarios and their implications on human life. The current story represents a scenario that takes place somewhere on an island in the Pacific Ocean, and is built from a multi-layered script with a large number of different plots and endings. The experience throws the user into an extreme climatic reality and confronts them with various dilemmas and choices.  The user can navigate within the plot, and influence its development through decisions they take. Each decision shapes a personal profile for each player that is revealed at the end of the experience.

This project aims to empower the participants with a sense of capability of facing a dystopian future, and to raise awareness of the global climate crisis.​

We are creative engagers, the community of the M.Des Bezalel Design & Technology department Sketching thoughts and responses to the absurd CODIV-19 isolation period

שיפטינג- הפרויקט להסתגלות אקלימית

פרויקט סיום, בתוכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי

שנה: 2020

מנחה: איתי לניאדו

יש לי ילדה בת שנתיים. בשנת 2050 היא תהיה בת 32, שזה הגיל שלי היום, בעת כתיבת הטקסט הזה. שנת 2050 היא ציון דרך של עתיד שהוא לא קרוב מאוד ולא רחוק מאוד, עתיד שאני יכולה לדמיין אותו. כדי לדמיין את שנת 2050 בישראל אני צריכה לדמיין עלייה ניכרת בטמפרטורות, גלי חום תדירים, פחות ופחות לילות קרים, התייבשות של מקורות המים, שטפונות והצפות חוזרות. לא כל כך קשה לדמיין את זה כי אלה תופעות המוכרות לי כבר מהיום. אולם בשנת 2050 הן יהפכו קיצוניות בהרבה. אלו התחזיות הריאליות

ההשלכות על החיים שלנו פה יהיו רבות: עלייה בלחץ נפשי והשפעות פיזיולוגיות הנובעות מחיים ב40+ מעלות, נזק לתשתיות ולרכוש שייגרם מההצפות, קושי בהתניידות, קושי לתכנן תוכניות, קושי לצאת מהבית בחודשי הקיץ, קושי לכבות את המזגן, עליה בתדירות של שריפות, אספקה מוגבלת של מי שתייה, עליה במליחות של מי התהום שתשפיע על הגידולים החקלאיים ואי יציבות כללית בכל המישורים

כשאני חושבת על כל זה ועל הבת שלי אני תוהה איזה מין חיים נקיים פה בשנת 2050, מה נצטרך לדעת כדי להסתדר? אילו מיומנויות יהיו נחוצות לנו? איך נדע מה עלינו ללמוד וממי נלמד

ניתן לומר שסוגיית האקלים סובלת מאי הכרה ציבורית, ניתוק רגשי ואף אפתיה על אף שהיא נוגעת לכולנו באופן גורף. הסיבות לכך רבות: החל מתחושת חוסר אונים אל מול כוחות כלכליים גלובליים, ניגוד אינטרסים, הצפת מידע, אמונות כוזבות, וכלה בחוסר יכולת או רצון להתמודד עם האמת המרה וסיבות נוספות

לכן אני מאמינה שקיימת נחיצות ואף בהילות בהעלאת הסוגיה אל מעל פני השטח מאחר ויש פער גדול בין מידת הממשות של האיום על חיינו למידת ההכרה בו. אני מאמינה שפורה ומועיל להשתמש בכלים עיצוביים על מנת למצוא דרך חדשה לדבר על משבר האקלים באופן שמייצר שותפות ומסייע בהתמודדות

​אני פועלת לפיתוח כלים מתודולוגיים וחוויתיים להרחבת המיומנויות האנושיות להתמודדות עם מצבי קיצון אקלימיים. הסיפור שלפניכם הוא דוגמא מייצגת

זהו ממשק דיגיטלי אינטראקטיבי המבוסס על תרחישי אקלים מציאותיים והשלכותיהם על חיים אנושיים. המשחק הנוכחי מייצג תרחיש המתקיים אי שם באי באוקיינוס השקט ובנוי מתסריט רב שכבתי עם מספר רב של קווי עלילה וסופים שונים

החוויה משליכה את השחקן לתוך מציאות אקלימית קיצונית ומפגישה אותו עם דילמות ואופני פעולה שונים בתוך המציאות. העלילות השונות מביאות לקדמת הבמה/ מעלות לתודעה סוגיות מגוונות של מצבי קיצון: פציעה ופגיעה בריאותית, פגיעה בתשתיות ובחוסן הקהילתי, אי ביטחון תזונתי ומחסור במים,  קונפליקטים בינאישיים ומשפחתיים, ואלו בתורם מדרבנים את השחקן לניסיונות מגוונים לגילוי תושיה בנסיון להתמודד עם המצבים השונים

לשחקן היכולת לנווט בתוך העלילה ולהשפיע על התפתחותה באמצעות קבלת החלטות לכל אורך הדרך. כל החלטה של השחקן מגלמת בתוכה זיק של מיומנות אנושית ומנגנוני פעולה נפשיים ופיסיים ובכך מעצבת פרופיל אישי לכל שחקן המתגלה לו בסוף המשחק 

מטרת החוויה לקדם הכרה והפנמה של המציאות הבלתי נמנעת. זהו סיפור ספקולטיבי המאפשר לשחקן לפתח יכולות דמיון וחשיבה עתידנית, להכיר בכישוריו ואולי אף להרהר במיומנויות שברצונו לחזק/ לרכוש. החוויה המשחקית היא איטית ומעוררת חרדה על מנת להתריע מפני הסכנה המתקרבת ולפתח מודעות לגביה מצד אחד, אך מאפשרת גם תחושת העצמה בעקבות גילוי היכולות האישיות של השחקנים, שעוזרת להפיג את תחושת חוסר אונים מצד שני

shifthing giff.gif